fredag 22 oktober 2010

Jag må vara gammeldags...

..men jag tycker att det är grymt coolt att jag kan sitta och jobba uppkopplad i bilen. Sitter på väg till min gamla hemstad Göteborg där helgen ska spenderas med min familj.

Just nu susar Östergötland förbi. Ett väldigt vackert landskap som framkallar väldigt fina minnen. Nästan så jag bli nostalgisk..spenderade nära fem år i Linköping under studietiden. Det var goda tider, roliga tider, lata tider. Kravlöst. Eftersom vi på ekonomprogramet inte hade alltför många föreläsningar blev det ofta sovmorgnar, och var och varannan kväll spenderades med tjejerna på något kafé. Eller bar. Det var väldigt kul att plugga och jag skulle inte vilja byta bort min studietid. Det enda som jag önskar att jag gjort annorlunda om jag kunde skruva tillbaka tiden är att jag önskar att jag hade startat företag under studietiden. Dels hade det (förhoppningsvis/antagligen) inbringat en inkomst, dels hade jag säkert lärt mig mycket mer av studierna. Möjligheten att applicera alla dessa (verklighetsfrämmande) teorier på något konkret tror jag skulle förbättra inlärningen avsevärt. Så det är skumt att det inte är mer praktik i universitetsutbildningarna i Sverige. Väldigt, väldigt underligt faktiskt.

back to work, batteriet börjar sina//Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar