fredag 18 december 2009

Raka besked

Hade fått ett väldigt fint mail när jag kom till kontoret imorse (eller i morse, tja, tog lite sovmorgon o vandrade hit genom Stockholm så klockan var närmare 11). Tidigare när vi assisterade Chilefonden (en fond som stödjer projekt mellan småföretagare i Sverige och Chile) hade jag hjälpt en kvinna med hennes ansökan. Projektidén hade dock stora brister och, som jag såg det, liten potential att leda till bra affärer. Jag visade henne de brister jag såg och sa att hon måste jobba vidare innan projektet kunde gå igenom. Min kritik var ganska omfattande och jag trodde ärligt talat aldrig att jag skulle höra från henne igen. Nu hade jag fått värsta fina mailet där hon berättade att hon fått hjälp att gå igenom affärsidén och att den låg på is för tillfället. Hon berättade också att hon börjat studera internationella affärer och önskade mig en god jul. Häftigt!

Det här är bara ett, o kanske inte överdrivet tydligt exempel, men för mig är det ett av många. Människor uppskattar ärlighet, även när det gäller negativa besked, i mycket större grad än vad de flesta tror!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar