måndag 14 december 2009

Vinterdag


Hej,

Vaknade till snö imorse, värsta underbart, sedan gym, hem igen o långfrukost innan jag cyklade till kyrkan. Måndagar kan vara väldigt bra.

Klockan är 17.38 och jag sitter kvar på kontoret, ska snart träffa en kompis för AW. Det skumma är att jag så gärna sitter kvar här (i vanliga fall brukar mitt hjärna ha gett upp så här dags), trivs verkligen nästan löjligt bra här i kyrkan. Man jobbar lite, snackar lite med dem runt omkring och får tips om bra kontakter o affärer, jobbar lite mera, går promenad i snön, ringer lite samtal, äter lunch och hamnar mitt i youtube-maraton med stå-uppkomiker, jobbar lite till, springer uppför trappan till köket o kokar te, pratar med Anette och bestämmer möte på chilenska ambassaden imorgon, får finbesök i soffan, njuter av våra fina guldiga lampor, promenerar en sväng till och sjunger julsånger... Däremellan varven har vi dessutom fått upp vår nya karta över Sydamerika, bestämt affärsmöte till torsdag och försökt få ordning på bokföringen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar