måndag 22 februari 2010

Våga vara egen


För sisådär ungefär 9 år sedan hade jag ett UF-företag. Vi gjorde en kokbok med de som läste SFI på vår skola. På ett uppslag eller två skrev de kort om sin matkultur och visade sina favortitrecept. Det gick bra för oss. Vi sålde en hel massa böcker och var i Stockholm o tävlade. Sex viljor var vi dock, som ville olika saker o olika mycket, så företaget dog ganska snabbt efter det.

Det slår mig nu hur likt det var ett riktigt företag. Eller tja, det var ett riktigt företag. Med den enda egentliga skillnaden att man rapporterade till sin lärare istället för till skatteverket och ägare. Den tanken tar jag med mig imorn när vi ska tala på Region Stockholms UF-mässa "våga vara egen" (kul att även de pratar om att våga, det är the shit tror jag). Alla ni som driver UF-företag, undrar om ni förstår hur mycket ni kan och hur långt ni har kommit. Hoppas det. //Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar