tisdag 6 juli 2010

Jubileum o tidiga morgnar

Goder morgon,

Sitter nu för andra dagen i rad på kontoret alldeles okristligt tidigt (läs 8), för att jag inte kan hålla mig, för att jag sover sött som en gnu och vaknar med galet mycket energi. Tänker att det är bäst att passa på, att njuta och jobba så länge det varar. Att strunta i att aktivt försöka pressa ner sig själv på jorden igen bara för att man tydligen ska göra det. Att ta ut en hel massa segrar i förskott för det är just nu, när man är är mitt inne i det, som det är som roligast (kan inte ni också känna det, att när man väl har uppnåt något stort känns det inte så märkvärdigt längre, men när man håller på, när man väntar...). Energin gör dessutom att jag jobbar ovanligt bra, och ökar därmed chanserna en hel massa för att det ska bli just bra. Wheyah : )

Läser för övrigt i Mercurio att regeringen i Chile håller på att skriva lagar och rösta för att det ska bli 4 helgdagar runt nationaldagen i september, extra viktigt just i år då det firar 200-års jubileum av sin självständighet. Gillar. //Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar