måndag 4 januari 2010

första arbetsdagen


Hallå!!

Tillbaka i kyrkan... Jullovet har inneburit absurt mycket sällskapspel, väldigt mycket sovande och ett fabulöst roligt nyår.

Väldigt, väldigt kul, och väldigt kul att vara tillbaka, känner mig rejält peppad på det nya året.

Lite, lite jobb har jag klämt in under ledigheten, för att byta bank. Dagen innan jul såg jag på internetbanken att en stor betalning äntligen var på väg in. När jag kollar igen några timmar senare är betalningen borta (?????). När jag ringer vår bankkontakt, på Swedbank, tar det för det första en kvart innan jag kommer fram (blir kopplad fram och tillbaka mellan olika växlar) och när jag äntligen kommer fram så "vet han inte vad som hänt, det var ju konstigt, jag kan ge dig numret till internetbanken om du vill". Han var visserligen trevlig men det var ungefär all hjälp jag fick, medans en inbetalning stor som ett hus (med våra mått) svävade omkring någonstans i okänd rymd. Nu löste det sig till slut ändå, men det kändes läskigt, vad händer nästa gång det uppstår ett problem? Så vi bestämde oss för att byta till Sparbanken i Karlshamn (där jag har mina privataffärer), en självständig, lokal bank. Visserligen belägen långt nere i Blekinge men med en vilja och ambition att gå lite längre för att ordna saker, med korta beslutsvägar och utan elvahundra centrala växlar.

Bytet gick smidigt och jag fick direkt en helt annan känsla, småskaligt o nära står sig ofta väldigt bra mot stort och till synes mer heltäckande.

foto: Knut Koivisto

1 kommentar:

  1. Härligt att ni är tillbaka på jobb. Liksom är jag nu efter skidor och kallt. 2010, är här.

    SvaraRadera