torsdag 21 januari 2010

Presentation


Det är svårt att tala om sig själv, o desto värre när ingen har talat om dig innan. Jag tror att det här blogginlägget kan verka lite egocentriskt faktiskt… vilket är anledningen till att jag ber Cristián göra mig sällskap, så att vi är två om denna egocentriska – men ganska festliga - auto-presentation.

Jag heter María José, för er som inte hört om mig innan. Jag är chilenska och bor i Stockholm, sedan ett år tillbaka, exakt ett år faktiskt, på tisdag! Det får mig att minnas när jag kom hit, vilket är både roligt och nostalgiskt. Tiden går så snabbt, o så mycket har hänt sedan dess, tusentals händelser som nu passerar revy. Det får mig att bli nostalgisk, men också stolt, stolt över alla hinder jag har tagit mig över.

Jag tänker på när jag började arbeta på Meditra, och hur man, omedvetet, börjar fästa sig vid omgivningen och framförallt människorna, de som trodde på en även innan någon kände dig.

Ouf, vad sent det blev, jag fortsätter imorgon…
María José
(översatt från vår spanska blogg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar