torsdag 21 januari 2010

nu fortsätter jag...



Hej igen, här kommer fortsättningen.

Jag läste statskunskap i Chile, jag älskar – av naturen – allt som innebär förbättringar för vårt land. Jag tror det är därför som jag var något av en pionjär i min generation med att skriva om miljöfrågor.
Jag säger inte att ingen hade intresserat sig för dessa frågor innan, men jag hade turen att vara en av de första, på gott och ont – att skriva om energi-problematiken, och att identifiera ett scenario som tidigare hade varit helt okänt för mig. Det var svårt för en humanist som jag, att plötsligt sitta vid samma bord som fysiker o matematiker, lustigt men kul!

Just nu sitter jag på vårt kontor, redo att jobba. O jag vill gärna peppa er, kära läsare, på att hålla mig sällskap, under detta äventyr som vi har skapat med Meditra. Jag ger er alla en varm kram från denna kalla januarieftermiddag…här i Stockholm, Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar