torsdag 25 mars 2010

att utvecklas

Asså. Mycket som jag trodde var klyschor när jag var yngre har visat sig vara väldigt sanna. För mig. Som att "jag vill jobba med människor". Och, "jag drivs av att hjälpa andra att växa". Det senaste sa min mentor Yvonne Sörensen till mig när vi träffades första gången i måndags. Jag tror henne. För jag känner själv samma sak.

Uppstarten av mentorsprogrammet: Väldigt inspirerande! Mäktigt. Meg Tiveus pratade bland andra. Om hur vi ska unna oss allt i livet. Inte välja bort om vi inte vill. Däremot sakta ner ibland. Man hinner ändå. Hinner göra karriär, hinner skaffa familj, hinner utveckla sig själv.

Jag tänker att aldrig tidigare har jag varit så pepp på att uvecklas. För jag har aldrig tidigare lärt mig så mycket, som nu när vi kör eget. Och då märker man, hur galet kul det är. Vad glad man blir av att växa. //Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar