torsdag 29 april 2010

Lyxen i att ha eget företag ...

Det kanske allra bästa med att vara egenföretagare, för mig, är att jag kan jobba så himla mycket mer flexibelt än vad jag kunde när jag var anställd. Man jobbar när man känner att man är produktiv och man sitter inte bara av timmar och "låssasjobbar". Då är det lika bra och gå hem och ta ledigt och komma tillbaka när energin finns där igen. En annan lyxig sak är att man får lära sig så mycket- inom ett väldigt stort område.

Häromdagen bestämde jag att jag borde lära mig mer om PR. Så jag satte igång och läste Westanders PR-handbok, som Petra smart som hon är hade beställt. Den går förövrigt att beställa gratis här. Mycket najs läsupplevelse och pr-byrån delar generöst med sig av tips inom PR. Man tackar och bockar! Det jag främst fick med mig av att läsa handboken var, förutom hur vi ska närma oss journalister, sätt på vilka man kan nyttja sociala media. Vi har exempelvis ingen direkt tanke med bloggen. Den är mest vårt lilla nöje som vi sysslar med när man behöver en rast från annat. Vi har aldrig riktigt tänkt till kring vilket budskap vi vill förmedla eller vilken målgrupp vi har. Det är nog dags att göra det! För trots att våra läsare är kassa på att kommentera har vi ett gäng som läser om våra äventyr. Ni kanske kan tänka er att göra ett undantag denna gång, vad vill ni läsa om? Vad bör vi tänka på för att fånga fler? Helt enkelt, tips till oss för att använda bloggen som ett vassare verktyg emottages tacksamt!

För nu önskar jag er en fabulös Valborg!//Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar