onsdag 14 april 2010

The vårenergi is here

And the vårenergi is officiellt här. Värsta.

Kom hem från Sälen strax före 23 igår. Var på frukostseminarium 07.40 (!!!!) och nu är klockan snart 18 o jag har svårt att slita mig från kontoret. Galet.

För normala människor är väl det här knappast särskilt speciella arbetstider. Men för mig. Känner mig som Super Woman.

Fast det är väl för att det händer så mycket kul just nu. Det här året är ett väldigt bra. Och det blir bara bättre o bättre. Mer o mer ös. Seminariet imorse var om hur svenska företag kan medverka till återuppbyggnaden i Chile. Intresset var jättestort. Exportrådet som ordnade hade fått byta sal flera gånger. Coolt! Att företagen faktiskt ser potentialen. Att man ser vilken intressant marknad Chile är.

Det var bra energi på mötet. Och mycket spännande människor. Bland annat en hel radda som jag tidigare (när jag jobbade på Chilefonden) hade haft kontakt med via mail och telefon men aldrig träffat. Nu fick vi ett ansikte på varandra. Såg möjligheter till samarbete och bestämde tid för träffas o prata mera. Nätverkande och samtal. Det är the shit. Tveklöst. //Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar