tisdag 15 juni 2010

Gå bort från datorn!

Tänker att om jag skriver det på bloggen blir det officiellt. Note to oneself: När du är seg, utan energi, inte får något gjort och mest känner för att gå hem (och i mitt fall, lägga mig i sängen och se dåliga filmer). Ge inte upp direkt. Gå istället bort från datorn och sätt dig med ett anteckningsblock, och allra helst en kollega.

Det är galet vad mycket lättare det blir. Jag kom till kontoret vid 9 idag och fram till halv 12 var jag ensam och fick mycket lite gjort. Slösurfade runt och kollade ungefär 11 gånger i minuten om jag fått något nytt mail, om det hänt något på facebook...

Sen kom Hanna. Vi gick till konferensrummet med varsitt block. Och. Jag lovar. Nästan som om någon svingat en trollspö. Datorn är ett otroligt bra verktyg. Inser dock mer och mer att den passar bäst när man har mycket energi/ väldigt konkreta uppgifter. Annars ska man nog försöka gå därifrån.

Nu, efter en dryg timmas datorfritt jobb, är jag om inte pigg så iallafall pepp. Och vi kom framåt! En hel massa. Bland annat kring en resa vi planerar och som jag hoppas kunna berätta mer om imorgon... //Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar