fredag 14 maj 2010

Miljöpris till Chile

Varje gång jag åker till Chile märker jag skillnad, varje gång är miljöengagemanget större. Jag ser det både hos vänner, företag och myndigheter.

Nu har Chile fått pris för sin energieffektivitet av Alliance to Save Energy. Priset - som delade ut i Washington - fick de då det är det första latinamerikanska land som etablerat standard för isolering etc. av bostadshus samt för sitt arbete med att energieffektivisera glödlampor, kyl/ frys etc. etc. Organisation poängterar också att Chile gör ett viktigt arbete för att utveckla och använda sol-, vind- och vågenergi.

Kul läsning så här på en halvjobbandes fredag. Vi har för övrigt startat en ny facebooksida idag. Facebook och bloggande...känns sjukt lyxigt att en del mitt jobb handlar om att skriva ner funderingar och läsa intressanta bloggar, kommentarer, artiklar....det är nog bara att inse att internetnördighetern har smittat mig rätt rejält. //Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar