tisdag 11 maj 2010

SM i UF!

Ganska nyss tillbaka på kontoret efter att ha besökt UF-mässan ute i Älvsjö. Vi lämnade mässan fulla av nya intryck och inspiration. Imponerande mässa även denna gång! Många av de vi pratade med har bestämt sig för att fortsätta driva sina UF-företag även efter studenten, något som känns vettigt med tanke på hur grymt duktiga och driftiga de är och vilka coola affärsidéer de faktiskt har. Själv läste jag samhällsinriktning på gymnasiet och hade ingen möjlighet att välja till UF. Det var bara de som läste ekonomi på min skola som kunde det (detta var trots allt elva år sedan). Idag kan jag tycka att det är synd. Om jag hade fått en känsla för entreprenörskap redan för tio år sedan hade jag nog vågat köra tidigare än vad som nu blev fallet. Men samtidigt. Då hade Meditra antagligen aldrig blivit till och det hade varit alldeles ...förfärligt. Nåväl, UF är grymt och de som fortfarande går i gymnasiet borde ta chansen att pröva på!//Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar